Blogger Template by Blogcrowds

t i R E d

Penat sangat Petang SeMALAm, Selalunya kerja shift malam aja. SeKaRAng dah tukar balik shift petang, 3-11 p.m. BalIK Rumah, Sampai masuk biliK pon, tak boleh nak buat apa dah. TeRSANGAT LetiH. KesUDAhanNya, terlena hingga Ke Pagi. Emph.... EmILDA pon sudah lena di atas RAnTiNG kaYunya. MmMMMmmm... SayA turut terLena di Atas katil dengan TiNgkap Sling tidAK berTuTup. NyaMUK masuk pon SayA x tau. YAng Saya tau, dekat 15 Kali juGAk SAyA terjaga sebab MenEmpeleng Nyamuk NyaMUK tu. Finally, SAYa bangun dAri KAtil dan lari ke RuanG TAmu. Bummmm... Tido kat bawah Putaran kipas silIng Yang laju. Pepagi, SaYa teRSEDAr pun sebab terDengar bunyi AzAN subuH. Jam 6 lah kot. Azan subuh kaT tempat SAya menyewa SEKARAng tak sama dengan kAT asraMA SAYA daHUlu (SaYA membesaR Di AsrAMA). Beza. JAUH BerBeza. Kalau Pagi-PAgI tu, yang terdengar SUARA cucu ImaM masjid. SeMAsa Di Asrama dahulu, SayA di BerI kElonggaraN unTUK berSolat Jemaah DI MAsjid(alaSAN saya; lEbih tinggi pahalaNya kalaU saya BERJalan kaki Dalam keadaan BerWUDhuk ke Masjid). DiSEBABkan saya lebih senang berGAUL dengan JEmaaH masjid yang tinggaL berHaMpiRAn daRI tAman PeRUMAhan BErHAmpiran, Maka itu sayA Sering BerulanG KE mASJID pada wakTU ASAr SETIAP KALI MENJELang hari Jumaat! KerAna waktu-waktu itu sanGAt jarang Jemaah DAtaNG, jadi AkU menGAmbil Peluang UntUK MengaLuNkan Azan Di MASjid berkenaaN. *tersedar dari mengelamun* SeLesai Solat Subuh, SaYA Terus MenGHadaP Laptop. Membuat Posting-Posting baru dan Mengikuti CeRita darI Blogger laen... dan KemUDian Sambung TiDo.

Newer Post Older Post Home