Blogger Template by Blogcrowds

"Pertandingan Memancing Peringkat DAPUR"

PERTANDINGAN INI TERBUKA KEPADA KAKITANGAN JABATAN DAPUR SE-MALAYSIA. Sila bawa peralatan bertukang sendiri. Segala perbelanjaan adalah ditanggung Halal! Pastikan para peserta membawa bekalan cengkerik atau nama mat sallehnya ialah "Cricket" untuk dihidang sebagai sarapan pagi para peserta sendiri. Di ulang suara, cricket sejenis serangga yang tidak mempunyai unsur api seperti lighter berjenama "criket" dan ia sememangnya seekor serangga yang suka bermain bola lisut, "Cricket"! Lokasi adalah di belakang kilang Megasteel, Banting, Selangor. Sila pastikan para peserta juga mempunyai daya kesabaran dan keimanan yang kuat bagi menyertai pertandingan amal ini. Sekian terima kasih!


Sebelum Selepas

Biasanya pepagi ni, memang kita tido je kat rumah. Tapi dek kerana teringin sangat nak memancing, maka aku pon turut serta aktiviti memancing amal anjuran Kampong Megatron*. Sori x ingat nama kampong tu. Hiks.
Walaupun kami ni x berapa expert dengan memancing guna ber batangkan Rod dan Mesin, tapi kami tetap meneruskan aktiviti ini sebelum masing2 balik ke rumah untuk bekerja shift petang tengaharinya. Dua gambar sebelum dan selepas ini menunjukkan kepada anda sebelum kami tiba ke lokasi dan selepas kami sampai ke kawasan lombong Megatron.

-------------------------------------------------------------------------------------------------



"Subhannallah, lokasi sangat cantik, cuaca juga..PERFECT! Dia orang sumer sedang cuba menangkap ikan guna pancing batang rod, sementara aku pula menangkap mereka menggunakan kamera! Hehe!

Ini lah kelebihan nya bila bila kita dapat meluangkan masa di tempat - tempat yang sunyi. Hanya terdengar kocakan air di permukaan lombong,
Semua orang... diam,
Seakan bertafakur...
Menilai diri sendiri...
"Subhannallah"
Indah sungguh ciptaan Yang Maha Esa...
Hanya aku yang terus leka di buai... nikmat hidup sementara.

"Subhannalllah... tak putus-putus hati berbisik,
indah.. indah.. indah..
Segalanya tersangat indah...
Tenang,
Terasa damai... Jauh dari keletihan metropolitan.
Serta redha dengan segala yang sudah berlalu...

-------------------------------------------------------------------------------------------------


"K e c a n t i k a n yang terpinggir"

"u n s p o k e n"

"Hitam dan Putih"

"A Human is getting b l u r and he's seeking the Reflection of life"

"A l o n e"

"alhamdulillah"

"k u a n t i t i tak penting, yang penting S A I Z nya"


"Best man win"

"You caught a S M I L E"

...............................................................end for today..................................................................

0 Komen Anda ? ™:

Newer Post Older Post Home